De wraak van de platenmaatschappij

De ingedutte muziekindustrie neemt gruwelijk wraak op al die jonge internetters die door illegaal downloaden hun business uithollen.

Epic, een label van platenmaatschappij Sony BMG, zoekt (onbetaalde) stagaires die bezoekers van populaire chatruimtes als MySpace middels gelikte en geniepige spam moeten hersenspoelen om hun artiesten cool te laten lijken bij tieners.

De in New York gevestigde Japans-Duitse muziekmoloch kwam onlangs nog in de VS in opspraak door op cd’s venijnige spyware te plaatsten als kopieerbeveiliging. Het moest 5 miljoen cd’s terughalen toen naar buiten kwam dat deze software stiekem werd geïnstalleerd op computers. De baas is daarom ontslagen. Enfin, ze zijn in ieder geval bezig met internet, daar bij Sony BMG.

Lees ook:Ajax flikkert Philips uit de Arena
Lees ook:Boekje open over corruptie bij Bank of China
Lees ook:Unilever behield aandeelhouderswaarde in WO2
Lees ook:BAE: niets mis met betaling Bredenkamp
Lees ook:DaimlerChrysler moet Daimler-Benz betalen

Eén reactie op “De wraak van de platenmaatschappij

  1. Peter

    Is er nu geen andere manier te bedenken om illegaal downloaden van cd’s tegen te gaan? Deze actie doet de platenmaatschappijen natuurlijk geen goed.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.