Jan Poot koopt voor 20.000 euro stilte

Afgelopen week verscheen er een opvallende advertentie in dagbladen De Volkskrant en het Haarlems Dagblad. Ondernemer Jan Poot (83) plaatste een letterlijk pagina grote annonce waarin hij fel te keer gaat tegen tijdschrift Quote in het algemeen en de luchthaven Schiphol in 't bijzonder. 

 

Nu is de rafelige publiciteitscampagne van Poot an sich weinig opmerkelijk. Reeds bijkans sinds de ondernemer via zijn bedrijf Chipshol in de jaren tachtig grondposities verwierf rond Neerlands grootste vliegveld is er hommeles in de tent.

Poot spande vele procedures aan tegen de overheid, provincie Noord-Holland en de gemeente Haarlemmermeer omdat hij door hen werd tegengewerkt bij het ontwikkelen van zijn gronden. De ondernemer werd door het gerecht meerdere keren in het gelijk gesteld.

Deze maand brengt tijdschrift Quote een portret over de eigengereide Jan Poot. Kennelijk niet tot zijn tevredenheid. In de bewuste advertentie beticht hij Quote van laster alsmede van een bedenkelijk 'journalistiek niveau'. Volgens de hoofdredacteur van Quote, Sjoerd van Stokkum slaat de heer Poot wel erg wild om zich heen. Poot heeft een kort lontje én lange tenen en kan beter een flesje goede wijn opentrekken dan een imaginaire beerput, luidt het commentaar kort en bondig.

Altijd leuk, zo'n relletje. Maar hoewel Poot zich voor 20.000 euro aan publiciteit veroorloofde bleef het in de pers rondom zijn annonce doodstil. Maar biznizblog heeft de oude lawaaimaker in elk geval gehaald. Chapeau, chapeau!

Meer nieuws: 
Kooistra dumpt InBev voor Heineken

Meer Schiphol:
Koffieketen Starbucks helpt de planeet niet
Bij de dood van Schelto Patijn

Lees ook:Paul Fentener van Vlissingen overleden
Lees ook:Bij de dood van Schelto Patijn
Lees ook:Oplage geldbladen gekelderd
Lees ook:Brenninkmeijer en Baan spreken
Lees ook:‘Vastgoedfraudeur in contact met Kabinet van de Koningin’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.