Vrouw zoekt boer (in leenbank)

Vrouwen zijn slimmer dan mannen, zegt iedereen. Op het gebied van lenen blijkt dat die stelling klopt. Ze verkiezen een consumptief krediet van de Rabobank van Jochem de Bruin boven een dure lening van Dirks Leens Frisia. Maar de reden?

Die is even simpel als opzienbarend, zegt uitgever Sanoma,
groot geworden met het verkopen van de Libelle en de Margriet. Vrouwen
hebben een blind vertrouwen in Jochem de Bruin, die charmante jongen
uit de reclame. Voor vrouwen is de uitstraling van de acteurs in
reclame erg belangrijk.

Financiële adverteerders moeten vrouwen
niet zozeer overtuigen van nut, belang of voordelen van hun producten,
maar ze meer op de juiste toon aanspreken, heet het in het persbericht.

Sanoma deed het onderzoek als opwarmertje voor de lancering van een heus nieuw kenniscentrum, getiteld Alles over vrouwen. "Een interessante site voor marketingmanagers, reclamecreatieven,
mediaspecialisten en… mannen. Kortom, voor iedereen die met de
doelgroep vrouwen te maken heeft."

Daar
staan brave onderzoekjes te lezen over de reclamebeleving van vrouwen,
en het geluk van de nieuwe meisjes van in de twintig. Wat u er (nog?)
niet kan lezen, is het geheim achter de successen van Sanoma. Daarvoor
koopt u beter een boekje van bladendokter Rob van Vuure, die als
tussenpaus naar de bladen wordt gestuurd waar het slecht gaat.

Een
greep uit ‘Rotondevrouwen Padvindermannen’ biedt een ander inkijkje in
het Vrouwenkenniscentrum van Sanoma. "Van de laatste honderd weken
bracht Margriet dertig keer een groot dieetonderzoek. Dertig
dieetcovers. En dertig keer een bovengemiddelde verkoop. En wat dertig
keer bij Margriet kan, kan ook dertig keer bij Libelle, kan vijftien
keer bij Flair, kan vijf keer bij Yes en kan een keer bij Opzij (‘Zijn
we nou helemaal gek geworden? Ja.’)" Lang leve afvallen met Sonjas
Bakker. In Engeland zijn de tabloids inmiddels van het tegendeel overtuigd.

Van
Vuure: "Soms is er nieuws waar je wel wat mee kan, als vrouwenblad. De
‘herkenbare familieruzie van de Bekende Nederlander’. Dat wil nog wel
eens maanden doorsudderen. Scheiding! Overspel! Failliet!" Jochem de
Bruin gaat het nog druk krijgen.

Meer Rabobank:
Amsterdamse beurs massaal in wapenhandel
Beleggingssites meeste banken waardeloos
Dopingschandaal overheerst komst Tour de France

Lees ook:Rabobank ontslaat Jochem de Bruin
Lees ook:Sanoma koopt gratis kranten van Metro
Lees ook:‘I want half’: meer rijke vrouwen door scheidingen
Lees ook:Echt lekker skiën kan in Iran
Lees ook:Ter Horst: Overal in Nederland politieke Sinterklazen

5 reacties op “Vrouw zoekt boer (in leenbank)

  1. Sarge

    Ja, vrouwen zijn héééééél slim’.

    Als mannen alleen naar de buitenkant kijken zijn ze heel oppervlakkig maar als vrouwen het doen dan zijn ze slim…….

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jan-Willem

    Dat is wat Sanoma beweert

      /   Beantwoorden  / 
  3. henk

    Die reclamemakers kennen dat boek of ze voelden het zelf al aan. Het gesodemieter met Jochem is al begonnen. Dat Zweedse mokkel van Jochem heb al twee kids waarover ze hem maanden lang niet heeft ingelicht.

    Jochem ondertussen heeft nog een compleet schaduwgezin!! Hij woont samen met ene Saskia

      /   Beantwoorden  / 
  4. Ga-afligdoodbraaf

    Niet om het een of ander, maar heeft iemand uberhaubt wel eens goed gekeken naar het type vrouwelijk schoon dat geïnteresseerd is in het lezen van de Libelle of de Margriet.

    Zeg maar het type huishoudbeurs, Oilily en oh jeugdtrauma, Wedgewood?

    Doe effe normaal. Als Jochem de Bruin het type afgod is waar die voorgeprogrammeerde huppelkut fanfare van Sanoma achteraan marcheert weet je toch al dat dat hele onderzoek stinkt als die dagen ouwe vis van de markt? Hou op zeg, wat een nonsens.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.